Wizyta norweskiej Grupy EduGIS w Warszawie
08 marca 2011

W warsztatach wezmą także udział uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego Przymierza Rodzin im. Jana Pawła II w Warszawie oraz ich koledzy z VI Liceum Ogólnokształcącego w Radomiu.

W trakcie warsztatów goście z Norwegii będą mieli możliwość zapoznania się z organizacją pracy w polskiej szkole. Zaprezentowana zostanie również działalność instytucji wspierających nauczycieli na przykładzie instytucji partnerskiej projektu "Akademia EduGIS" - Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. W programie (.pdf 0.4MB) przewidziano również lekcje pokazowe prowadzone z młodzieżą z Norwegii i Polski przez wybranych członków Grupy Roboczej EduGIS. Niecodzienne, interaktywne sposoby nauczania przedmiotów przyrodniczych zaprezentowane zostaną podczas wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Przewidziany został również czas na wizytę w terenie i obserwacje oraz pomiary terenowe w Kampinoskim Parku Narodowym.Warsztaty będą również okazją, by zagraniczni goście dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii w ciekawy i zaskakujący sposób poznali historię naszego kraju oraz Warszawy m.in. podczas gry terenowej oraz wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego.

Do zadań członków Grupy Roboczej EduGIS podczas warsztatów będą należały m.in.: udział/poprowadzenie lekcji pokazowych oraz udział w dyskusji po zajęciach, udział w grze miejskiej, a następnie jej podsumowaniu.

Agenda for Twinning Study Visit of the Gjøvik EduGIS Group in Warsaw
8–10 March 2011
The EduGIS Academy Project
Sharing Experiences on GIS in Schools
08th March – Day 1 Open Lessons day, GIS-based lessons scenario ideas exchange day Przymierze Rodzin High School
09.30-09.40
Welcome coffee
Introduction – Welcome from UNEP/GRID-Warsaw team
Welcome from  Principal of the  Przymierze Rodzin High School
09.40-10.00
Agenda of the Study Visit – brief review (organizational issues)
Background on forthcoming lesson (geography) – short summary of lesson subject and content; scope of the GIS-ICT tools that will be used
Presented by Agnieszka Chrzastowska and Joanna Poreba-Kwiatkowska
10.00-10.45
   10.55-11.40
Open lessons for EduGIS Norwegian Group – geography
Presented by Agnieszka Chrzastowska and Joanna Poreba-Kwiatkowska
Students from Norway are collaborating with Polish pupils from Radom 6th High School and Przymierze Rodzin High School 

11.50-12.35
Teachers: Summary of the lesson, discussion
12.45-13.30
Lunch
13.30-14.15
ICT tools and IT infrastructure in Polish school – visiting Przymierze Rodzin facilities
Cooperation between Geographer and teacher of ICT in order to support operational and technical skills of pupils and better implementation of Problem Based Learning with GIS tools. (teacher of the ICT) (presentation)
14.15-15.00
Getting to Old Town
15.00-17.00
17.15
Dinner
09th March – Day 2 Sharing experiences session
Agricola Hotel
Warsaw Rising Museum
09.00–09.20
Teachers
Norwegian Reflections on Open Lesson
Students
09.20-10.00
What kind of support is delivered to a teacher in order to foster his/her skills, motivation, creativity in development of the lesson scenarios? Fostering teachers professional development – experiences in Poland.
MSCDN session (presentation)
10.20-12.00
Students and teachers
Visiting Warsaw Rising Museum – the City of Ruins geovisualisation. Reference to Urban Game results
12.00-12.30
Getting to Copernicus Science Center 
12.30-13.10
Lunch
13.10-15.10
Visiting Copernicus  Science Center– examples of the lesson on section:  Human and the Environment
15.10-15.30
Coming back to Agrykola Hotel
15.30-16.30
Teachers:
Closing Remarks, Evaluation
Students:
Summary, Evaluation 
16.30
Farewell to students from  Radom High School
10th March – Day 3 Environmental Education
08.00-13.00
Kampinoski National Park Day
Visiting Environmental Education Centre
13.00-14.00
Lunch 
14.00
Back to Warsaw


Zapraszamy do galerii!

 
Projekt
realizuje:
gridw Partnerzy
projektu:
mscdn hogskolen grants
Projekt realizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego